zondag 28 april 2013

'k Zie ze vliegen...

Na een winterse maart en een zomerse april schiet alles uit de grond dat het een lieve lust is.
Het gras, de paardebloemen, de penen, en natuurlijk ook de kolen.
De regen van gisteren was een hemelse zegen en met het dalen van de temperatuur had de tunnel een waterpauze.
Maar niet alleen de vegetatie schiet uit de grond.
Ik zet de tunnel open om te luchten en wat zie ik?
Ik zie ze vliegen. Duizenden. Op de stangen zitten ze. Op de spandraden. Op de leidraden. Op het tunnelraam. Overal. Duizenden. Ze vliegen tegen de koepel. Ze krabbelen over de deur. Ze zitten in massa op het gras. Sommigen vallen naar beneden. Steendood.
Ze vliegen zoals muggen, maar ze zijn geruisloos. Doodstil.
Ik mag dood vallen als ik weet hoe zij heten.


















2 opmerkingen:

  1. Dat zijn volgens mij maartse vliegen, zien we hier ieder jaar veel rond eind april.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Zandeik,
      ik had die lieverds eerder zeer uitzonderlijk en dan ook nog in zeer beperkte aantallen waargenomen. Nog nooit was er zo'n regelrechte invasie. Maartse vlieg dus. Bedankt.

      Verwijderen