zondag 26 mei 2013

Alweer rotweer

Maart te koud. April te warm. Mei te nat en te koud. Juni misschien te droog?
De boeren klagen. Boeren klagen altijd. Ik kan dat weten.
Niet alleen is het te koud voor de tijd van het jaar; ook voor de slakken. Zij hebben
zich tot op warmere dieptes terug getrokken.
De groenten staan daar maar te staan. Alleen de aardbeien bloeien.






















Het gras maakt misbruik van deze niet-te-maaien-periode 
en groeit de tuinkabouter over het hoofd.






















Voor de rest is het stil. Heel stil. Geen vogel te horen. Geen mens, geen kat te zien.
Alleen de tunneljungle schijnt te leven. Dank zei de petrochemie. *grijns*
























Zo'n oktober/november weertje is in mei wel eens aangenaam
maar niet meer als het blijft duren en er geen einde in zicht is.
Voor de boer/tuinder blijft er wel niets anders 
dan vanuit zijn luie zondagnamiddagse stoel een kunstzonnetje aan te staren ...


en een liedje te zingen. 
Misschien wordt het morgen beter. (*zucht*)











4 opmerkingen:

  1. 't is wreed! maar op je tunneljungle ben ik in elk geval jaloers! wij kunnen nog lang niet uit de tuin eten. mijn spinazie is twee weken geleden quasi gestopt met groeien. het enige wat ik tot nu toe heb kunnen oogsten is een handvol radijsjes :) maar soit, we wachten verder af hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Although Mr. Godot was unable to come today he will surely come tomorrow.

      Verwijderen
  2. Tja misschien wordt het morgen beter al wordt het nooit goed.
    Zelfs de geur in de lucht is anders dan ik me zo wens.
    In mijn wortel gewassen bedje groeien eindelijk wat uien van de rode soort maar de witte zaad uien , die hebben geen zin. Ook de wortelen doen het langzaam aan. De grond is dus nog vrij kaal en dat geeft een verkeerde indruk.
    De buurkat op de tuinen vond het zo mager dat het een prima plek leek voor wat actie. En terwijl hij zijn verwerkte voedsel diep in mijn wortel bed groef verplaatste hij de paar zielige diep gangers zonder diepgang, ja de wortelen, naar de zijlijn.
    Nu ziet het bed er uit als een stekelvarken, ik heb mijn laatste steun stokken als anti kat geplaatst en zal nieuw gaan zaaien.
    Dat is dan het voordeel van dit koele weer, het kan nog makkelijk.
    Misschien wordt het morgen beter .......
    De thee voor meneer Godot staat klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kwestie van er achter te komen hoeveel suiker Mr. Godot in zijn thee wil. Teveel of te weinig en hij druipt (kleine woordspeling) het weer af. Een bijkomende vraag is wat hij zoal van plan is. In de volsmond heet het: "Bezoek is gelijk vis. Na drie dagen stinkt het."
      Toch een prettig weekend, Gery.

      Verwijderen