donderdag 1 augustus 2013

Ongewenst bezoek

Elke morgen hetzelfde liedje: de overblijfselen na een hazen/reeën party.
















Een eindje verder staan ze op de weide en doen alsof hun neus bloedt.
Ze rennen nog niet eens direct weg.
Netten zijn wel effectief ware daar niet het een of ander egeltje dat zich erin verstrikt en dan 
moet vrij gesneden worden.
Een tuinomheining van minder dan 2 meter hoog is voor reeën een lachertje.
De aardbeien zijn het zat en proberen weg te lopen.




















Er bleef maar één middel om die uitbrekers tegen te houden:
















Alle elementen zijn gemaakt van ruw gezaagde 2 meter lange latten en eenvoudig aan mekaar geschroefd.
De rechtop staande ramen zijn met mekaar verbonden, de erop liggende zijn vrij afneembaar.
Elk raam meet 200cm x 50cm.
Kosten: ong. 50€ (+ draad)

4 opmerkingen:

  1. Oh verdorie...
    Onschuld in de wei. We geloven er niets van nu jij je schade hebt getoond.
    Het is wel een mooi ogende oplossing, een bataljon gaas ramen in het gelid. Een waar Romeins leger.

    De aardbeien zijn wel duur geworden, al kan je het Romeinse leger volgend jaar weer inzetten.

    Gelukkig zijn in mijn stukje Groene hart weinig reeën te vinden maar daar staan de niet geliefde, op de rode lijst staande, Veenmollen tegen over.
    Maar niet getreurd er staat nog 1 plantje andijvie.

    1-0 voor het grondkrekel leger versus Gery en
    1-0 voor woelmuizenier versus reeën.

    Je ligt voor in de competitie.
    Gefeliciteerd!

    Groet
    Gery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De aardbeien worden inderdaad iets duurder. Gelukkig is alle draad gerecycleerd materiaal (met dank aan mijn buren).
      Alternatief kon ik mijn veggie life style opgeven, een jachtgeweer kopen en een handeltje in reebout beginnen.
      Maar toch. Als ik die heldere onschuldige ogen zie wordt mijn hart alweer week.
      Mijn 1:0 voorsprong zal ook slechts van korte duur zijn: de kolen lonken al, de spruitjes knipogen.
      En wanneer de sneeuw het laatste beetje groen in de omgevende troosteloze dennenstangenbossen onder zich heeft begraven gaat de winterprei er ook aan.
      Eloi, Eloi, lama sabachtanei?

      Verwijderen
  2. Ach zoveel weemoed maar ik proef toch een groot genoegen over het hebben van deze lifestyle.

    Je onderschrift gaat aan mij voorbij.
    Welke taal bezig je en wat is de vertaling?
    Niet dat een vertaling noodzakelijk is omdat uit je tekst de strekking wel naar voren komt maar toch.... mijn nieuwsgierigheid zoekt bevrediging.

    Gery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ter 11de stonde sprak hij:"Wees bevredigd."

      Mijn God, Mijn God,waarom hebt Gij Mij verlaten? (Mattheüs 27:46)

      (hopelijk kwets ik nergens religieuze gevoelens.)

      Verwijderen