maandag 20 januari 2014

Intermezzo

Nieuw zaad is aangekomen maar voor zaaien is het hier toch nog veel te vroeg. De winter kan nog komen. Een paar zaadschaaltjes staan al op de vensterbank. Van echte tuinaktiviteit is er wel nog geen sprake.
Met het kiemende zaad aan te kijken kan ik de tijd niet verdrijven. Het brandhout voor volgende winter ligt opgestapeld.















In de werkplaats heb ik nog een en ander aan hout. Het zacht weer nodigt uit om de al die tijd werkloze figuurzaag van onder het stof te halen en om mijn slapende hersenhelft wakker te schudden. Hopelijk schud ik geen slapende honden woelmuizen wakker.
Gewoonweg om weer eens warm te lopen (mijn atelier is niet verwarmd) en dusdanig mijn stijve vingers los te maken. Onder mijn werkbank ligt nog wat aan 'afval': restjes lariks (30x12cm)  en nog de relikwieën van een oude ligzetel (beuk). Het Ministerie van Arts and Crafts zal wel niet zeer onder de indruk zijn van mijn creatie. Ik had er in elk geval plezier aan.












(Klik op de foto om te vergroten)

2 opmerkingen:

  1. Tijd doorgebracht vrij van Karma. Is dat niet ons aller doel? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Contradictio in terminis !

      nirvikalpa samadhi
      de Onbevlekte Ontvangenis
      the Immaculate Conception

      Verwijderen