woensdag 9 april 2014

Nieuwe huurders

Sinds de laatste bewoners vertrokken waren was het hier stil. Een beetje eenzaam ook. En wie wil gedurende de winter verhuizen naar 'den buiten', ook al was het geen echte winter?
Maar eindelijk is het zover. Er komt weer leven op de boerderij. Deze middag zijn ze aangekomen.
Het inkwartieren ging heel vlot. Ze moeten wel nog iets wennen aan onze levensstijl.
Ik heb geen echte vragen gesteld maar ik heb het sterke vermoeden dat zij uit een nogal dichtbevolkte regio komen en het landleven nog nooit direkt ervaren hebben. Aan meer ruimte en meer vrijheid moet men gewend geraken vooral als vrijheid gepaard gaat met meer zelfverantwoording. Ze zien er naar uit alsof ze zich toch vlug gaan aanpassen.  Het is wel een hele omstelling als je gewoon bent dat het eten je voorgeschoteld werd en je opeens zelf je voedsel moet zoeken. Maar uit ervaring met vorige gelijkaardige bewoners weet ik dat die aanpassing niet veel tijd nodig heeft.
Moeilijker is het wel met het vast leggen van een hiërarchie. Ook anarchisten hebben een zekere pecking order. Hopelijk wordt ik niet geplaagd door aandurend aanhoudende burenruzies.
So what. Ze zijn er. Ze blijven er.
Ik heb ze hartelijk welkom geheten en ze ook veel geluk gewenst.
Ik hoop dat ze zich heel vlug goed voelen in hun nieuwe onderkomen en ook gemakkelijk hun weg vinden in hun nieuwe groene omgeving.




2 opmerkingen: