maandag 9 juni 2014

Pinksteren

Eigenlijk, sinds mijn breuk met de officiële ( en ook inofficiële) kerk pinkster ik niet meer. Ik wil niemand ervan weerhouden verder te pinksteren maar ik doe niet meer mee. Trouwens, Vlamingen pinksteren niet, zij sinksen.
Er was bij mij dan ook geen enkele duif te zien maar de vurige tongen zijn toch over mij neder gedaald. Vurig? Het was een inferno om Dante jaloers te maken: 35°C in de schaduw.  Lasciate ogni speranza... 
Dus heb ik niet gepinksterd maar daarentegen hooi gemaakt.
In plaats van de milieuvriendelijke zeis heb ik mijn trouwe bijna-zo-oud-als-ikzelf makker plus accessoires uit hun stal gehaald. Niet zo heel milieuvriendelijk maar dan wel geweldig mensenvriendelijk.





























2 liter diesel waren genoeg om een stuk (1/2ha) weide te maaien en 2 keer om te keren.
Het samen harken en opladen was puur handwerk.
















Vandaag heb ik 2 goed aangestampte voeren op het droge gebracht. Morgen nog 2. Dit als wintervoer en instrooi. De nog verblijvende 2 ladingen  verblijven als mulch voor groenten en ardappelen.














 Ik weet wel: je zou nooit met hooi mogen mulchen omdat er daar zoveel zaad in zit. Maar ik doe dat nu al zovele jaren en heb daar nooit een probleem ondervonden. Afschrijverij schijnt zich ook in de 'alternatieve' tuinbouw in te burgeren.
Nu maar te hopen dat er i.p.v. vurige tongen algauw iets anders uit de lucht neer daalt.

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk komt er geen onweer het restant van je hooi vernietigen ! Vannacht heeft het hier fel gedonderd en gebliksemd, één keer moet het heel dichtbij zijn geweest, je hoorde de slag nog tijdens het zien van de flits. Hoe gaat het met de patatjes ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het westen van D orkaanbuien met veel schade en gekwetsten. Hier geen wolkje aan de lucht. De patatjes profiteren van de mulch en moeten niet gegoten worden.

      Verwijderen