donderdag 28 augustus 2014

Autumnus.

Hij had ons liggen, de clown. Mijn aardappels een maand vroeger dood, de wingerd begint een maand te vroeg te verkleuren, herfstweer tijdens hoogzomer. Grapjas.
De zomer is terug. Maar de gedachte dat Autumnus werkelijk aan de deur klopt blijft bij.
En na hem komt Hiems. 'k Durf er nog niet aan denken, maar ik moet.
'k Heb wel een hekel aan mensen die zagen. Maar af en toe moet het.

'k Ben dus ook begonnen met zagen.

Let op de gebrekkige veiligheidsinrichting aan de zaag! Handschoenen, veiligheidsbril en Mickey Mouse zijn een must! (aanklikken om te vergroten)




































Laat de winter maar komen. Maar niet te vlug. Eén grap is genoeg. Eerst wil ik nog een oudewijvenzomer genieten.
Daarna kan de stroom gerust uitvallen

14 opmerkingen:

  1. Toeval of niet, gisteren op bezoek geweest bij een vriend die een paar vingers mist... Had ook zo'n machine !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk ook uit naar zo'n "oudewijvenzomer", want heb toch wel wat zonne-energie gemist en momenten om even op 't terras te gaan zitten. Zo te zien ben je op vele vlakken zelfvoorzienend. Echt vuur in huis, soms mis ik dat. Is toch andere warmte dan de cv van hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prometheus werd bestraft omdat hij het goddelijke vuur naar de mensen gebracht had.

      Verwijderen
  3. Behoorlijk stapeltje hout! Dat gaat lekker knetteren in de haard! Heerlijk. En zo een ingebouwde tegelkachel is het einde! Daartegen met een goed boek en een glühwein - dat lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Glühwein met een goeie scheut rum natuurlijk.

      Verwijderen
  4. Ach kijk, ik heb de laatste tijd ook een stevig potje gezaagd. Niet dat ik een strenge winter verwacht, maar wel omdat ik plots een gigahoop boomstammen ter beschikking kreeg. Die werden me overigens aangereikt door Natuurpunt (uit bosbeheer), dus 't was op de koop toe nog 's verantwoord zagen ook.
    Aan hout kun je je zowaar drie keer verwarmen (zagen/klieven, stapelen, kachel). Wel zo fijn in deze herfstzomer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk wordt de winter niet al tè streng. Hout vast houden en (niet) zagen.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. ..., dat wel nog tot ver in de winter zal doorgaan.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Alleen jammer dat we niet een paar meer van deze (gerecycleerde) tegels ter beschikking hadden.

      Verwijderen
  7. N 50°16.931'
    E011°14.157'
    Om iets nauwkeuriger te zijn: in de living.

    BeantwoordenVerwijderen