zaterdag 31 januari 2015

Fifty shades of ... black and white

... en af en toe een beetje grijs en sepia.
Buiten alle verwachting en met enkele weken vertraging is ze toch aangekomen.
De weinige naar vervroegde lente ogende kleurtjes hebben zich laten inhullen behalve die ene rode vlek die de aanwezigheid van een niet te verzadigende specht zichtbaar maakt.
Voor de rest is alles kleurloos zwart en wit.
















Oeps... het verkeerde beeld aangevinkt.

Wachten op de eerste gasten























De serveertafel is gedekt
















Het eendenzwembad is tijdelijk gesloten














Overal heerst doodse stilte






















Ook de tunnel staat er gewoon te staan











IJzige stilte bij de buren














C'mon baby, light my fire


14 opmerkingen:

  1. Hola, er viel beduidend meer sneeuw dan het handjevol armzalige vlokjes alhier. Die stapel brandhout zal verdorie goed van pas komen!
    P.S.: Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoneman is in de wolken. Kon hij dan tóch zijn vers geslepen skis uitpakken. 40cm nieuwe sneeuw op de piste!

      Verwijderen
  2. Mooi al dat wit... Maar van mij hoeft het niet ! Ik denk aan gladde wegen, valpartijen... Maar ja, dat zal wel te maken hebben met het feit dat we nu alle twee al met rugpijn zitten, zelfs zonder glijpartijen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met gladde wegen valt het best wel mee. De ruimdiensten zijn volop in de weer.

      Verwijderen
  3. Veel sneeuw, lijkt me mooi op foto maar niet altijd even leuk als je er elke dag doorheen moet of moet in leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Langer dan een week moet het voor mij ook niet. Maar zo een korte sneeuwperiode kan ik toch wel echt genieten. Ik moet er dan ook niet elke dag doorheen en de dagelijkse hectiek is mij gelukkig vreemd.

      Verwijderen
  4. Veertig centimeter: dat is het echt werk!
    Het lijkt me voor het seizoengevoel goed om toch nog een flink wintertje te hebben daar bij jullie in het verre oosten. Maar ja, er zijn ook lastige kanten aan dit gebeuren.
    Sfeervolle foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben geen sneeuwfan maar een volledig sneeuwloze winter bevalt mij ook niet. Ik ben dan zo seizoen oriënteringsloos. De minimale lastige kanten neem ik er gelaten bij.

      Verwijderen
  5. En nu ben ik benieuwd of er meer vogels naar jouw vogelrestaurant zullen komen. Al moet je dat restaurant dan wel eerst uitgraven! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vogelkeuken draait nu op volle toeren. Pauze alleen tijdens de sneeuwbuien. Dan doen de vogels zoals ik: lekker binnen blijven en naar buiten kijken.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Helaas mag sneeuw 'Made in Germany' slechts intern genoten worden.
      De toelating om de sneeuwgrenzen naar het westen te verleggen ligt nog niet voor.
      Wanneer die troep begint te smelten zal wordt export overwogen worden.

      Verwijderen
  7. Het boek en de film zijn aan mij voorbij gegaan.
    Jouw foto's daarentegen zijn prachtig!

    Maar gaan we nu op naar het voorjaar?

    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De film loopt nog een tijdje verder. Vermoedelijk, aldus de regisseurs, nog tot einde maart. Zij het dan in sterk afgezwakte vorm.
      Bedankt voor jouw bezoek, Rob.

      Verwijderen