woensdag 4 februari 2015

Al dente

-  Goede morgen, Herr Woelmuizenier. :-)
-  Moin.
-  Problemen?
-  Neen, dank U.
-  A.u.b., zet U.
-  Dank U.
-  Problemen gehad?
-  Geen :-)
-  Eens kijken.

Je gaat naar de garage om te vragen wanneer je eens kan voorbij komen om olie te verversen en voor je 't weet sta je op de brug en wordt er gehamerd en geklopt en wat weet ik veel.

-  Hm.. niet erg,  nog niet.
-  ??
-   2.3 labiaal, 2.4 pulpitaal, 2.6 periapicaal
Waarover hebben ze het?
-  Veel is het niet maar IETS moeten we ondernemen.
    Hier en daar een beetje repareren.

Plomberen,lassen, loodgieterij?
Enfin, 't zijn vakmensen. Zij zullen 't wel weten.
Waarom ze daar zulke rare woorden gebruiken is mij een raadsel. Kunnen ze 't niet gewóón zeggen? Waarom deze geheimtaal? Precies alsof ik niet mag weten wat er met mijn oude karkas aan de hand is!
Wat denken ze wel. Huh! Ego magister sum, vos discipuli estis. Voilá.
En als ze denken mij te kunnen overtroeven zeg ik heel gewoon: "Belgae fortissimi inter Gallorum!!"
Daarvan hebben ze natuurlijk niet terug.
Hadden ze maar Asterix in Germania gelezen.
Een grote muil opzetten streelt het ego maar helpen doet het niet.
Een grote bek opentrekken is precies dat wat ze wil. Hoe anders komt zij met haar boormachine en sortiment tangen aan het probleem?

- Zuster Petrarca zal een nieuwe afspraak met je maken ...  (- shit, Zuster Simone is véél knapper)
.... voor de verdere behandeling.

Verrekt, de lauwwarme soep loopt weer terug in mijn bord.






12 opmerkingen:

  1. Een tandarts is een goochelaar die door metaal in je mond te stoppen, goud uit je zakken haalt. De vergelijking met een garagist berust dan ook niet op louter toeval, bevroed ik.
    Soit, gelukkig eet je soep en moet je niet kauwen. Meer nog: je eet ze zelfs twee keer, zo te lezen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee landlopers zijn onder weg en hebben honger. Opeens vindt de ene een zak koude frieten.
      - Hey maat, wil je ook wat?
      - Neen, ze zijn koud.
      De eerste eet de frieten en moet kort daarop kotsen.
      Zegt de tweede:
      - Haha, nu eet ik ze. Ze zijn warm.

      Verwijderen
  2. "goud uit je zakken", zo beleef ik het ook telkens weer: die rekeningen man? Toevallig, zowat gelijktijdig met je blogstukje, heb ik gisteren met een tang zelf een losstaand stukje tand verwijderd. Mijn inentingen tegen de klem zijn in orde dus dit zou goed moeten aflopen. grts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Behalve voor wisselstukken betaalt de ziekteverzekering. Trouwens, veel goud is er bij mij niet te halen.

      Verwijderen
  3. Naar de tandarts gaan is 1 ding. Naar de kaakchirurg moeten is nog veel erger. Vooral als het dan "sorry mevrouw, dat komt anders nooit voor...." fout gaat en er een stukje van je wortel in je bijholte schiet. Na twee uur, -tig verdovingen, drie sneden en heel wat gewroet, gespoel, leegzuigen en naaiwerk, was het eindelijk klaar. Zeven (!!!!!) gasten waren met me bezig geweest en tussendoor moest er ook nog een röntgenfoto van de holtes gemaakt worden. Hoeveel dat wel niet gekost moet hebben! Gelukkig hoefde ik het niet zelf te betalen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben toch wel vriendelijk "tot weerziens" gezegd. ;-)

      Verwijderen
  4. Ik heb een afwijking... Ik heb nooit tandpijn (echt waar !)... Dus raak ik pas bij de tandarts als ik plots op een stuk tand aan het kauwen ben... Voor mij is de garagist dus pijnlijker...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als 't zo verder gaat zal ik ook voor altijd van tandpijn verlost zijn.
      Een paar compatibele wisselstukken staan al op de bestellijst.

      Verwijderen
  5. Tandartsen spreken slechts potjes-Latijn, net als artsen... dit om ons ongerust te maken.
    Voor mijn Latijn moet ik ex-gymnasiasten raadplegen of te rade gaan bij Google. Merkwaardigerwijze onthoud ik veel Latijnse plantennamen wel...
    Maar inmiddels kun je vast allang weer lekker soep eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij zijn er ook nog slechts flarden latijn over gebleven en van het grieks eigenlijk helemaal niets meer. Maar toch genoeg om botanische namen te begrijpen en te onthouden ;-)

      Verwijderen
  6. Ik ga ervan uit dat het ondertussen al wat makkelijker gaat om soep te eten :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Perfekt! Zolang er maar geen brokken koe of zo in liggen.

      Verwijderen