dinsdag 31 maart 2015

Sturm und Drang.

(Sint) Niklas heeft deftig huis gehouden. Maar buiten een paar afgebroken takjes heeft ze geen schade aangericht.
De Daphne mezereum staat nog overeind.
















De eikenbladeren lieten zich niet door brachiaal geweld imponeren.

















Ook de witte forsythia hield moedig stand.
















Mijn 'beschutte werkplaats' staat nog overeind
Toch moeten de kouwkleumers nog dubbelbeschut proberen hun puberteit heelhuids te bereiken

Niklas en Vriezeman konden niet verhinderen dat de
peterselie, rucola, ajuin, knoflook zich van de weersperikelen niks aantrekken.






































En morgen wordt de eerste snijbiet geserveerd














12 opmerkingen:

  1. Een witte forsythia !!! Nog nooit gezien !
    Ik vind hem mooi ! en ik ga eens uitkijken of ik dat hier ook kan vinden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat daar al goed vooruit, met al die kwekelingskes in die serre!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Ben vol gelanceerd. Niets kan mij nog remmen ;-)

      Verwijderen
  3. Er wordt al weer hard gegroeid en gebloeid bij jou. Bij mij is ook te zien dat de lente weer is begonnen, maar ik ben zelf nog steeds in een winterdip. Vooral nu met al die regen en wind die we hier (in Nederland) hebben. We hebben geen echte winter gehad, maar een echte lente hebben we ook niet. Om depressief van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier dwarrelen alweer sneeuwvlokken. Maar ik ben volop in lentestemming. De storm van de voorbije dagen deerde mij niet.

      Verwijderen
  4. Die Abeliophyllum distichum is wel héél mooi. Ik kende hem niet.
    En in je kas komt het voedselgebeuren al weer onmiskenbaar op gang. Nu de temperatuur buiten nog, het is brrrrr.
    We hadden wel wat stormschade: top uit een hoge conifeer, maar dat leverde nauwelijks "zichtschade" op. Tja, "April doet wat hij wil".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt moeilijk de temperatuur onder het dubbel glas te controleren: raam toe en veel zon leiden tot 40°C, raam open en bewolkt leveren dan nog 15°C, en dat in een steeds maar wisselend tempo.

      Verwijderen
  5. Is Sint Niklas een gekend weerfenomeen in Duitsland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch, toch. Hij komt elk jaar weer, maar zoals hij nu tekeer ging was winterse barbaarsheid.

      Verwijderen
  6. Goed dat er niet teveel schade was. En nu lente aub.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pasen was tamelijk koud maar voor het ogenblik is 't hier bijna hoogzomer. Een beetje regen ware zeer welkom.

    BeantwoordenVerwijderen