zondag 17 januari 2016

Grumpy Gramps

Het is er!
Het! (n.)
En HET is  ♀ (v.)
Na een statistisch correcte draagtijd, een 'normaal' gewicht en dito lengte hebben de heren geneesheren vastgesteld dat de kg/m/s overeen komt met het statistisch optimale.
De heren hebben ook vastgesteld dat een wormvormig aanhangsel (primair geslachtskenmerk) ontbreekt ('k bedoel: niet aanwezig is) en hebben HET kindje geklassificeerd als ♀ (v.)
Secundaire geslachtskenmerken waren nog niet dermate aanwezig.
Een chromosomenonderzoek (xx - xy) hebben ze nog niet uitgevoerd.
HET (v.) heeft wel al een nummer en kan dus aanspraak maken op kindergeld. HET (v.) kan een identiteitskaartje krijgen (zonder dewelke HET helemaal niet kan bewijzen dat HET echt bestaat).
Gelukkig weten wij dat HET (m., v., n.) bestaat en het is ons conchita worst wat de Heren bepaald hebben.
Voorlopig krijgt ZIJ (v.) roza kleertjes tot we merken dat hij liever blauw draagt.




16 opmerkingen:

  1. Dan staat mij niets anders te doen dan 'ze' te feliciteren met 'het' dat 'haar' is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank daarvoor. Ik zal 'het' de felicitaties overbrengen.

      Verwijderen
  2. Mag ik je nu feliciteren met de geboorte van het vrouwelijke zijn?
    Als je "het" ooit wilt schouwen aan het plebs, hang het dan in dit weer niet door het vensterraam... Het kindje is trouwens altijd onzijdig. Tot nader order.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag me zeker feliciteren hoeweldochter en kleindochter de felix beter kunnen gebruiken :-)
      Toch hartelijk bedankt.

      Toemaatje:
      Cit.: 'meis·je (het; o; meervoud: meisjes)kind van het vrouwelijk geslacht'

      Verwijderen
  3. Felicitaties aan ZIJ die er meer verantwoordelijk voor zijn dat HET hier nu is, en ook aan HET natuurlijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Hopelijk heb ik geen germaanse shitstorm ontketend.

      Verwijderen
  4. Een fijne tijding, dear grandpa. Van harte gefeliciteerd! En laat dat grumpy maar weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much indeed.
      Dat Grumpy is natuurlijk slechts een alliteratieoefening.
      Opulente opa klinkt wel beter maar is toch iets téveel belovend.

      Verwijderen
  5. Ik wens je ook van harte proficiat, opa ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In sprookjes spreekt men over grootvader.
    In het Fries spreekt men over Pake.
    Maar jij gaat zelf beslissen hoe "het / haar" jou t.z.t. gaat noemen!
    Van harte gefeliciteerd met je eerste kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Zem.
      Wij hadden een bompa en een bobonne.
      Ik zal wel als opa aangesproken worden.

      Verwijderen
  7. Gefeliciteerd beste Woelmuizer.
    En nu maar zien of deze reactie wel geplaatst wordt door blogger want ik lees al tijden mee maar kan tot nog toe geen reactie publiceren.
    Gery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mens, Gery, mooi dat je weer binnengeraakt bent.
      Ook mooi voor mij: nu kan ik Frank's online cursus stiekem mee vervolgen :-)

      Verwijderen
  8. Beste Bonpa. Moet toegeven tis een beetje laat, maar door allerlei omstandigeden al een tijdje niet meer op uw blog gekeken, waarvoor mijn nederige excuses. Maar toch nog gefeliciteerd. U moet maar rekenen het komt uit een goed hart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de felicitatie, Bertus.
      De baby en hopelijk ook ik hebben nog een zee van tijd. Alleen bussen en treinen komen te laat.
      Wat uit een goed hart komt is tijdloos.

      Verwijderen