zondag 10 januari 2016

Liefde is ...






















... om 's zondagsmorgens om 3h15
uit zijn warme nest te kruipen
om haar naar het dichtsbijgelegen station,
dat 65km verderop ligt, te brengen
omdat een spoorgedeelte voor de volgende zes maanden buiten bedrijf zal zijn,
waarvoor hij dan een uur heen en een uur terug moet rijden
en weer thuis aangekomen hij vanwege een brullende maag
er niet eens moet aan denken om nog een paar uurtjes te dommelen
terwijl zij,
tijdens haar treinreisje,
in een verwarmd compartimentje,
nog gemakkelijk een drietal uurtjes de oogjes kan sluiten ...




... vooraleer ze nog net op tijd op haar werk aankomt.


15 opmerkingen:

  1. Het is onzin, zegt het verstand. Het is belachelijk, zegt de trots. Het is onmogelijk, zegt de ervaring. Het is wat het is, zegt de liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is waar het geld vandaan komt, zegt de portemonnaie.

      Verwijderen
  2. En is dat voor de komende 6 maanden alle dagen zo? ik schaam me diep dat ik aan het klagen was omdat wegens gewijzigde treinregeling ik 40 min langer per dag onderweg was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We leven in een maatschappij waar vlug nog altijd veel te traag is. Destijds (ik weet wel: vroeger, vroeger, ...) pendelte ik per fiets, trein en bus van Oostkamp naar Antwerpen Dokken en Stapelplaats: 8 uur werken en 7 uren reizen, dagelijks en dat gedurende enkele jaren. Het scenario voor de volgende 6 maanden moeten we nog uitdokteren. Waarschijnlijk 2xper week 300km en terug met trein en bus!



      Verwijderen
  3. Respect, zelfs al was dat vroeger. 't is relatief natuurlijk. Enkele jaren geleden hadden we regelmatig contact met Cubanen die het heel normaal vonden om niet te weten of ze 's avonds thuis zouden geraken en als ze thuis geraakten, of er dan eten zou zijn en als er eten was of er dan elektriciteit zou zijn om mee te koken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik merkte dat ik in de rat race verzeild geraakte heb ik mijn biezen gepakt.
      https://www.youtube.com/watch?v=fJvCMP90ylI

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Op zo een onmenselijk uur van de dag ware een beetje minder liefde geen echte ramp ;-)

      Verwijderen
  5. Ik heb zelf jaren >3 uur moeten afleggen om op mijn werk aan te komen (Parijs). Maar dat was wel in de luxepositie dat de reisonkosten door de werkgever betaald werden. Ik weet wat het is, vroeg opstaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeg opstaan vind ik niet erg. 't Is dat wakker worden ...

      Verwijderen
  6. Hoe noodzakelijk het ook mag zijn in de gezinssituatie, het blijft attent en liefdevol om deze actie te plegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik die dacht dat we hier in ons belgiekske patent hadden op dergelijke onzin... djudedju.
    Leggen ze op zijn minst geen vervangende bus in of zo? Die grondigheid ivan de Duitsers is zoek zeker ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een vervangingsbus. Ge moet hem alleen maar vinden.
      In zake mobiliteit zijn de Duitsers er grondig naast.

      Verwijderen