donderdag 7 januari 2016

Tee Pee Challenge.

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om deze handschoen aan te nemen. Besmettingsgevaar, weet je wel. O Fortuna!
Mijn persoonlijke lijfarts meent dat er niets aan de hand is. Mijn huiseigene psycho-anal-ist ziet het iets dieper. 'Er uit laten' moet ik. Maar hoeveel moeite ik mij ook geef: telkens wanneer ik probeer om een reisbeeld van tussen mijn oren te scannen (want daar zitten de meeste) en het er zo uit te laten zegt mijn PC: 'error - this machine does not support your stupidity'. Ik moet dus een nieuwe printer kopen met een deksel dat over mijn dickhead past.
Doe ik niet! Ik haal mijn sinds  +35jaar op meerdere vochtige zolders levende dias uit een min of meer beschimmelde kartonnen doos om te zien of er eventueel non biodegradable exemplaren tussen zitten waarrond ik dan de zuiverste nonsens kan spinnen. Als laatste sterft de hoop. Een hoop die heroplaait wanneer mijn nog zoveel jaren oudere Liesegang A33 multo vivace con brio te kennen geeft dat er met haar nog helemaal niets aan de hand is.


















TP werpt een handschoen en ik werp een dobbelsteen. Alea jacta est.
Maar!
Ik kies een random diaatje uit 1 van die metalen koffertjes. Wit naar voor en grijs naar achter? Of omgekeerd en ondersteboven? Soit. In de projector daarmee en we zullen zien. Zelf was ik ook zo ondersteboven dat ik bijna vergat mijn gepensioneerde silverscrean aan deze happening deel te laten nemen.
Ik weet niet hoe ik sociaal en ethisch dan wel religieus correct god en al zijn engelen naar de duivel mag wensen. Mijn at random gekozen diaatje is inderdaad geïnfecteerd. 'k Had die handschoen niet eens mogen aankijken begot.
Maar nu heel die cinema de woonkamer verdrongen heeft kan ik evenzogoed eens nakijken of ik eventueel te doen heb met een photoepidemic invasion.

Epidiademic! Onmogelijk om een representabel random fotootje te presenteren. Maar misschien hebben er zich toch enkele verschuild om die epidemie te ontgaan. Hopelijk.

'Reisfotochallenge'
Eerst nú begrijp ik wat TP bedoelt.




14 opmerkingen:

  1. Weer iets bijgeleerd: dia's zijn blijkbaar vergankelijk. Als materiaal, bedoel ik.
    Toeme, dat moet balen geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens Van Dale zijn diapositieven onzijdig (n.) en da's flauwe kul!
      Dia's zijn (v.) en je moet ze als dusdanig verwennen!

      Verwijderen
  2. Ik heb vlug eens gekeken...Niets aan de hand ! Je moet je diaatjes slecht gestockeerd hebben, mijn beste Woelmuizenier ! Ik ben nu bezig met een heel langdurig project: de dia's digitaal maken... Maar dat is een processie van Echternach. Misschien ben je wel een gelukzak met de vergane glorie van vroeger ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren jaren lang onderhevig aan het ierse klimaat!
      Eens zien wat er nog te redden valt. Voor een publieke voorstelling deugen ze wel niet meer.

      Verwijderen
  3. Zo verdwijnen tastbare herinneringen in vreemde zwarte gaten.
    En wat aan herinneringen in het hoofd zit verstopt zich achter dranghekken en komt mogelijk nooit meer te voorschijn.
    Dus óók materie ( mater) moet je verwennen ;-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat komen wat komt. Laat gaan wat gaat. Zie wat overblijft.

      Verwijderen
    2. Prachtig citaat van Ingspire.nl :-)

      Verwijderen
    3. Als Inspire.nl het wil gebruiken, ga je gang.

      Verwijderen
  4. Het leven is voortdurend afscheid nemen. Ik heb de mijne nog niet nagekeken maar ze staan hier droog en wel dus ik verwacht dat ze perfect projecteerbaar zijn. Zou het ook eens moeten doen want ik trok in 't begin altijd dia's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vochtigheid en onoplettendheid waren de killer.

      Verwijderen
  5. Echt wel jammer. Zo verdwijnen toch heel wat herinneringen. Enfin, op beeld, je zal ze nog wel hebben in je achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel zeker. De meeste dia's zijn wel nog goed genoeg om slapende herinneringen weer te wekken.

      Verwijderen